Түркістан қаласы облыс орталығы мәртебесін алған соң, қалада көптеген әлеуметтік және мәдени ғимараттар бой көтеріп, олардың бір бөлігі сенімгерлік басқаруға берілді. Бірақ, осы ғимараттардың жеке меншікке сатылғаны туралы қала тұрғындары арасында түрлі қауесеттер тарады. Ал Түркістан қаласының әкімдігі бұл ақпараттарды жоққа шығарып, ғимараттардың сатылмағанын, тек уақытша басқаруға берілгенін ресми түрде мәлімдеді. Әкімдік бұл шешімдердің мемлекеттік мүлікті тиімді пайдалану мақсатында қабылданғанын айтады.
Түркістан қаласы әкімінің орынбасары Талғат Төлегеновтің айтуынша, 2020 жылы Түркістанда бірнеше ғимарат сенімгерлік басқаруға берілген. Олардың арасында Шығыс моншасы, Визит орталығы, Неке сарайы, Қолөнершілер орталығы мен «Жібек жолы» аттракциондар саябағы бар. Бұл ғимараттардың ешқайсысы жеке меншікке сатылмаған, барлығы тек сенімгерлік басқаруға берілген. Сенімгерлік басқару дегеніміз — мемлекеттік мүліктің жеке тұлғаға немесе заңды тұлғаға уақытша пайдалануға берілуі. Осы келісімшарттың мерзімі аяқталғаннан кейін, ғимараттар мемлекетке қайта оралады. Яғни, жеке кәсіпкерлер ғимараттарды пайдаланып, олардың табысынан бір бөлігі бюджетке аударуға міндетті.
Түркістан қаласының әкімдігі мен мәдениет үйі ретінде халыққа қызмет етіп келген орталықтағы қос нысанның тағдыры да халық арасында көп талқыланған болатын. Бұрынғы әкімдік пен мәдениет үйі аукцион арқылы жекешелендіруге беріліп, олардың заңды түрде сатылғаны туралы пікірлер айтылды. Алайда, сот шешімімен бұл ғимараттардың жекешелендіру барысында ешқандай заң бұзушылықтардың болмағаны және барлық әрекеттердің заң аясында жүзеге асқаны анықталды. Бүгінде ескі әкімдік ғимараты білім саласына инвестиция құйып, «Болашақ» колледжі ретінде пайдаланылуда. Ал мәдениет үйінің жеңімпазы бұл ғимаратты өз құзырында қалдырып, тиісті мақсатта пайдаланып отыр.
Әкімдіктің мәліметі бойынша, Түркістан қаласында соңғы 5 жылда 5 нысан сенімгерлік басқаруға берілген, олардың ішінде Шығыс моншасы мен Визит орталығы сияқты маңызды ғимараттар бар. Бұл ғимараттардың барлығы мемлекеттік меншікте қалуда, бірақ оларды уақытша басқаруға алған жеке кәсіпкерлер олардың күтіп ұстау, коммуналдық шығындар мен ағымдағы жөндеу жұмыстарына жауапты болып табылады.
Мысалы, Шығыс моншасы алғашында Қызылорда облысының тартуы ретінде тұрғызылып, 2020 жылы сенімгерлік басқаруға берілген болатын. Бірақ, ғимарат дұрыс пайдаланылмағандықтан, келісімшарт мерзімінен бұрын бұзылып, кейіннен жеке кәсіпкерге қайта сенімгерлік басқаруға берілді. Бұл кәсіпкер ғимаратты өз қаражаты есебінен жөндеп, табысының бір бөлігін жергілікті бюджетке аударуға міндеттелді.
Визит орталығы мен Неке сарайы да сенімгерлік басқаруға беріліп, бұл ғимараттардағы қызметтерден алынған табыстың бір бөлігі қала бюджетін толтыруға жұмсалады. Түркістан қаласы әкімдігінің мәліметіне сүйенсек, бұл жобалар қала экономикасына үлес қосып, әрі қала тұрғындары мен туристерге қажетті қызметтер көрсетуде.
Сенімгерлік басқару келісімшартында, ғимаратты пайдаланушы кәсіпкер ғимараттың сақталуын қамтамасыз етуге, оны Қазақстанның құрылыс және өрт қауіпсіздігі, санитарлық нормаларына сай ұстауға міндетті. Сонымен қатар, әрбір кәсіпкер ғимаратты күтіп ұстау шығындары мен коммуналдық төлемдерді өз қаражаты есебінен төлейді. Осылайша, сенімгерлік басқару жүйесі мемлекеттік мүлікті жекешелендіруге жатпайды, бірақ оның тиімді пайдаланылуын қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.
Қала әкімдігі осылайша, мемлекеттік мүлікті басқаруда ашықтық пен заңдылықты сақтауды басты назарда ұстап отыр. Бұл жүйе Түркістанның инфрақұрылымын жақсартуға, жаңа инвестициялар тартуға және қала бюджетінің кірісін арттыруға мүмкіндік береді.